Villkor

Uppdaterad 6 januari 2022

Översikt

Webshop, MosaikShop.se är en marknadsplats som underhålls av MosaiikkiMiljöö där produkterna säljs av MosaiikkiMiljöö, FO-nummer: 1229211-9.
Adress: Majankatu 3, 50190 Mikkeli, Finland.

MosaiikkiMiljöö förbehåller sig rätten att ändra dessa Leveransvillkor genom ett ensidigt beslut utan föregående meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att avbeställa din beställning för uppenbara prisfel. Ett tydligt prisfel hänvisar till ett eventuellt prissättningsfel hos produkten i webbutiken så att priset på produkten skiljer sig så mycket från det korrekta priset på produkten som kunden bedöms förstå felaktigheten.

Betalning

Vårt online-butik använder betalningssystemet Klarna Checkout.

Klarna Checkout låter dig handla online enkelt, flexibelt och säkert. Genom att svara på några enkla frågor kan du identifiera dig med tjänsten och välja vilken betalningsmetod som passar dig bäst.

De alternativ du har till ditt förfogande är faktura, avbetalning, banktjänster och kreditkort - allt liika säkert! Genom att använda Klarna Checkout accepterar du villkoren för Klarna Bank AB (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm), som du hittar i kassan. Om du har några frågor angående betalningen, kontakta Klarnas kundservice direkt. Du hittar kundservicekontakter, Min Klarna-tjänst och annan användbar information om detta.

Klarnas användarvillkor.
Klarnas dataskyddsinformation.

PAYPAL
Läs mer

Hur man beställer

Produkter beställs i webshoppen genom att överföra dem till varukorgen och betala för innehållet i varukorgen på kontorsdisken. All kundinformation behandlas konfidentiellt. Den kontaktinformation som begärs i samband med ordern används ändast för leverans av beställningen eller för att förtydliga eventuell tvetydighet i ordern. När du beställer från en onlinebutik måste du bekanta dig med de nuvarande leveransvillkoren.

Leveransland

Vi levererar produkter till följande länder: Sverige, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Polen, Tjeckien, Slovakien, Slovenien, Danmark, Bulgarien, Ungern, Spanien, Portugal, Kroatien, Cypern, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Malta, Rumänien.

Leveranser utanför EU

Vi levererar inte utanför EU.

Leveranser till Åland

Vi levererar inte Åland.

Sändningsmetod

  • Posten Finland, Parcel Connect-produkt, tillverkad i samarbete med DHL och Bring

Fraktkostnader för produkter som köpts från en nätbutik inkluderar förpacknings- och fraktkostnader.
Priserna på de olika leveransmetoderna finns tillgängliga på Kassasidan när produkterna har flyttats till varukorgen.
Fraktkostnaderna inkluderar paket i normal storlek. Om din order är betydligt större eller kräver en lastpall, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för ytterligare fraktkostnader. I sådana fall kontaktar vi alltid kunden och skickar inte produkterna utan kundens tillstånd.

Beräknad leveranstid och leveranskostnader
Se leveranskostnader och leveranstider, här. 

Återbetalningspolicy & Retur

Du har rätt att avbryta avtalet inom 14 dagar efter mottagandet av ordern utan att ge någon anledning. Avbeställningsfristen löper ut efter 14 dagar.

användning av tillbakadragande, måste du informera oss om ditt beslut att frånträda avtalet på ett otvetydigt sätt (till exempel genom brev eller e-post). Vi kan skicka dig ett avbeställningsformulär som bifogad e-post, men det är inte obligatoriskt. För att följa uppsägningsfristen är det tillräckligt att du lämnar in ditt uppsägningstillstånd innan uttagsperioden löper ut. Om du avbryter avtalet måste du returnera de varor du mottog utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du avbröt meddelandet.

Effekter av uppsägning. Om du frånträda detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, exklusive kostnaderna för att returnera varan 9,90 €. Vi återbetalar beloppet utan dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar efter det att vi mottog avbokningsbeviset. Vi genomför returen i princip som betalningssätt som du använde för den inledande transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om annat.

Produkter som beställts från webbutiken kan returneras via Post. Vi accepterar inte återbetalningar med kontanter vid leverans. Lagen konsumentskydd Kapitel 6. distansförsäljning (2014/06/13) Enligt sin onlinebutik har rätt att hålla inne återbetalning av pengar tills den har fått den returnerade produkten / produkterna tillbaka.

Det räcker inte helt enkelt att returnera varan för avbokning, men du måste uttryckligen ange din önskan att avbryta kontraktet.

Brutna sändningar

Levererade leveranser: Tyvärr, trots noggrann förpackning, kan Post inte alltid leverera paket intakt. Av denna anledning är det bra att kontrollera paketets skick och eventuella skador i paketet vid nedladdning. Om sändningen har skadats under frakt, skicka direkt-skademärkning till paketets hämtningsplats. Kontakta även MosaikShop för en bruten leverans.

Kundservice

Om det finns några problem med beställningen eller leveransen, vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • Via e-post från info@mosaikshop.se (24h)
  • På telefon på vardagar mån-fre från kl 10-16 Tel: +358500151 007

Kontakt

Postadress:
MosaikShop
Majankatu 3
50190 Mikkeli
Finland