Villkor

Uppdaterad 13 augusti 2024

Översikt

Nätbutiken MosaikShop.se är en marknadsplats som drivs av MosaiikkiMyymälä FIN, där produkterna säljs av MosaiikkiMyymälä. Vårt officiella företagsnamn är "Autoilija Hämäläinen Jukka," och detta kan visas exempelvis på kassasidan vid godkännande av villkoren. Detta är företagets registrerade namn, men i handeln använder vi namnen MosaiikkiMyymälä och MosaikShop.

  • Organisationsnummer: 1229211-9
  • Adress: Majankatu 3, 50190 Mikkeli, Finland

MosaiikkiMyymälä förbehåller sig rätten att ändra dessa leveransvillkor ensidigt utan föregående meddelande. Vi förbehåller oss rätten att avbeställa din beställning vid tydliga prisfel. Ett tydligt prisfel avser en situation där produktens pris avviker avsevärt från sitt korrekta pris, och kunden anses ha förstått felet.

Betalning

Vår nätbutik använder betalningssystemet Klarna Checkout.

Med Klarna Checkout kan du enkelt, flexibelt och säkert handla online. Genom att svara på några enkla frågor kan du identifiera dig med tjänsten och välja vilken betalningsmetod som passar dig bäst.

De alternativ du har till ditt förfogande är faktura, avbetalning, banktjänster och kreditkort - allt lika säkert! Genom att använda Klarna Checkout accepterar du villkoren för Klarna Bank AB (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm), som du hittar i kassan. Om du har några frågor angående betalningen, kontakta Klarnas kundservice direkt. Du hittar kundservicekontakter, Min Klarna-tjänst och annan användbar information här.

PayPal

Du kan också använda PayPal för betalningar. PayPal är ett säkert och enkelt sätt att betala online utan att behöva ange dina kortuppgifter i vår nätbutik.

Observera att PayPal-betalningsmetoden tillhandahålls av Autoilija Hämäläinen Jukka, inte Klarna.

Hur man beställer

Produkter beställs på nätbutikens hemsida genom att lägga dem i varukorgen och betala för varukorgens innehåll vid kassan. All kundinformation behandlas konfidentiellt. Den kontaktinformation som samlas in under beställningsprocessen används endast för leverans av beställningen eller för att klargöra eventuella frågor som kan uppstå. Genom att beställa från nätbutiken förväntas du ha bekantat dig med och godkänt de aktuella villkoren.

Leveransländer

Vi levererar till följande länder: Finland, Sverige, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Polen, Tjeckien, Slovakien, Slovenien, Danmark, Bulgarien, Ungern, Spanien, Portugal, Kroatien, Cypern, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Malta och Rumänien.

  • Leveranser utanför EU: Vi levererar inte utanför EU.
  • Leveranser till Åland: Vi levererar inte till Åland.

Leveransmetoder

Vi använder följande leveransmetoder i Finland:

  • Posten Finland: Leverans till upphämtningsställen, paketautomater och hemleverans.
  • PostNord: Leverans till upphämtningsställen, paketautomater och hemleverans.

Fraktkostnader för produkter som köps från nätbutiken inkluderar förpacknings- och fraktkostnader. Priserna för de olika leveransmetoderna visas på kassasidan när produkterna har flyttats till varukorgen.

Ångerrätt / Returer

Du har rätt att avbryta avtalet inom 14 dagar efter mottagandet av beställningen utan att ange någon anledning. Ångerrätten gäller 14 dagar efter mottagandet.

Effekter av Uppsägning

Om du frånträder detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, exklusive kostnaderna för att returnera varan. Vi återbetalar beloppet utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att vi mottagit återkallelsesblanketten. Vi genomför återbetalningen med samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen kommit överens om annat.

Produkter som beställts från nätbutiken kan returneras via PostNord eller Posten Finland. Vi accepterar inte returer mot postförskott. Enligt kapitel 6 i konsumentskyddslagen om distansförsäljning (13.6.2014) har nätbutiken rätt att hålla inne återbetalningen tills den har mottagit de returnerade produkterna.

Underlåtenhet att Hämta Leverans

Underlåtenhet att hämta leverans utan separat meddelande från kunden utgör inte en giltig retur enligt villkoren. Om paketet inte hämtas gör vi inga automatiska återbetalningar. Om kunden kontaktar oss angående ohämtade leveranser, behandlar vi den returnerade leveransen och drar av frakt- och hanteringskostnader på €15 per leverans från det återbetalningsbara beloppet.

Brutna Sändningar

Sändningar Skadade Under Transport

Trots att vi förpackar noggrant, lyckas inte kurirer alltid leverera paketen intakta. Därför är det lämpligt att kontrollera paketets skick och eventuella skador när du hämtar leveransen. Om leveransen är skadad under transporten, gör omedelbart en skadeanmälan vid upphämtningsstället. Kontakta även MosaikShop angående den skadade leveransen.

Kundservice

Om det finns problem med beställningen eller leveransen, vänligen kontakta vår kundservice.

  • E-post: info@mosaikshop.com (24h)
  • Telefon: +358 442469244 (vardagar mån-fre kl 10-16)

Kontaktinformation

Postadress:
MosaikShop
Majankatu 3
50190 Mikkeli
Finland